16 Mayıs 2016 Pazartesi

MOTOSİKLET SÜRÜCÜSÜ İÇİN HAYATİ BİLGİLER

       Bu yazımda trafik de edindiğim tecrübelerle size hayatta kalma,yaralanmama yada düşmeme konusunda kısa bilgiler vermek istedim.Bunları aklıma geldiği kadarıyla maddeler halinde size açıklamaya çalışacağım umarım yararlı bir yazı olur.Bunları 3 bölüme ayırıp anlatacağım.

Motosiklete Binmeden Önce

  1. Lastik Kontrolü: Binmeden önce kesinlikle lastiklerinizi kontrol edin.Çünkü lastikleriniz sizin için çok önemli.Lastik hava basınçları düşük olursa çukura girdiğinizde lastiğinize zarar verir,hatta sizi düşürebilir.Lastik hava basınçları yüksek olursa motosikletin yol tutuşunu azaltır çukura girdiğinizde motorun aksamına zarar verir ve denge kaybına yol açarak sizi düşürebilir.
  2. Ayna Kontrolü: Aynalar bizim can güvenliğimiz için vazgeçilmez.Çünkü arkamızda neler olup bittiğini sürekli kontrol etmemiz gerek.Bu yüzden aynaları en iyi şekilde ayarlayalım.
  3. Sinyal-Far Kontrolü: Sinyaller sürücüleri en çok aldatan şeydir.Bu yüzden kontrolünü yapalım ki gelip birisi bize vurmasın.Farlarımızı da kontrol edelim ki akümüz bitmesin,cebimiz yanmasın.

Motosikleti Sürerken

  1. Trafik kuralları: Trafik kurallarına harfiyen uyalım ki kimsenin ne malına ne canına zarar gelsin.Kırmızı ışıkta geçmeyin hayatınız 30 saniye beklemekten daha mı önemli.Sizin hayatta kalmanızı isteyen kişiler var onları düşünün.Eğer trafik kurallarına benim gibi uyuyorum diyorsanız yeşil ışıkta bile geçerken sağınızı solunuzu kontrol edin,çünkü insanlarımız çok sabırsız ve asla sizin hayatınızı düşünmüyorlar.
  2. Aynalar: Sürekli arkanızı kontrol edin,arkada bir kasap olabilir ve sizi de koyun gibi doğrayabilir,çünkü Türkiye'de ehliyet genellikle kasaptan alınıyor.Böylece sürücülerde sizi insan değil bir koyun gibi gördüğü için hayatınız her daim tehlikede.
  3. Şerit kullanımı :Motosikletiniz düşük hacimli ise sol şeritte fazla kalmamaya bakın yoksa ezerler.Yolun sağ şeridinde ise tam sağa değil ortanın biraz solunda kalın çünkü sağdan çıkan her araç sizin için tehdit en azından arkanızdan gelen sürücü size göre hareket ettiğinden size solda kaçış alanı bırakabilir.
  4. Sinyal kullanımı: Kesinlikle dönerken sinyalinizi verin yoksa ya araba çarpar yada yayaya çarparsınız.
  5. Hız Limitleri: Özellikle şehir içinde fazla hızlı kullanmaya gerek yok.Sokak araları çok tehlikeli her an bir araçla burun buruna gelebilirsiniz yada bir yayaya çarpabilirsiniz.Bu yüzden ara sokaklarda hız yok.Şehir dışı ve çevre yollarında motosikletin tadını çıkarmak için biraz gazlayın ancak yasal limiti aşmayın arkadaşlar.  

       Motosikletten İnerken

  1. Dururken:Motosikletten ineceğiniz zaman aynayı kontrol ederek sağa sinyalinizi verin ve yavaşça durun.
  2. Güvenli Park: motosikletinizi yayaların ve arabaların tehlikesinden uzak olduğunu bildiğiniz yerlere park edin.Alarm yada zinciriniz kurun.
  3. Yolcu İndirme-Bindirme: Bazen arabalar da bile şahit olduğum ışıkta ya da yolun ortasında yolcu indirip bindirenler var bu insanların aklına hayret ediyorum.Başkalarının hayatını tehlikeye atmaya hakkımız yok,işte bu yüzden dururken yapılması gerekenler harfiyen yapıp ondan sonra yolcu indirip,bindirin
  4. Anahtar: Anahtarı üstünde unutmayın.Motosikletiniz sizin için değerli.Bagaj ya da topcase kontrolü yapın açık bırakmayın her yer tehlike dolu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder